top of page

ADGANG MED QR- KODE

FOR DEG SOM HAR AKTIVT, BETALENDE MEDLEMSKAP:
Når du har ankommet Atleta:
1. Ta opp mobiltelefonen din.
 
2. Åpne kameraet og hold det over QR- koden som befinner seg på plakaten oppå rundellen.
3. Ikke ta et bilde, men trykk på linken som kommer opp etter at kameraet ditt har oppdaget QR- koden av seg selv.
(Hvis du har sjekket inn med QR- kode tidligere og haket av "Forbli pålogget",
vil du komme direkte til "Åpne dør". Hopp da til punkt 7)
4. Logg inn på Min Side. Brukernavnet er ditt telefonnummer eller medlemsnummer.
Passord er din fødselsdato, 6 siffer (DDMMÅÅ) eller det du sist endret det til.
5. Hak av "Forbli pålogget", så slipper du innloggingsprosessen igjen neste gang du skal bruke QR- koden.
Hvis dette er din aller første innlogging på Min Side, vil det deretter dukke opp et vindu for å endre ditt
personlige passord. Dette er helt valgfritt.
Du kan velge å beholde fødselsdato som passord, og eventuelt endre dette senere på Min Side.
6. Gjelder kun for førstegangs innlogging etter fullført punkt 1- 5:
Gjenta så prosessen med å scanne QR- koden, og trykk på linken som dukker opp.
7. Trykk deretter på "Åpne dør" som kommer frem.
 
8. Kortleser- boksen vil nå lyse grønt og avgi et pip, og du kan gå inn gjennom rundellen (ikke handicap- døren).
Hvis kortleseren lyser rødt og du ikke får adgang, kan det skyldes at du ikke har gyldig medlemskap eller at vi mangler flere betalinger fra deg. Sjekk først at du har gyldig medlemskap og ingen ubetalte fakturaer fra oss før du tar kontakt med oss. 
Har du et personlig adgangskort hos oss fra før,
vil det fremdeles være mulighet for å bruke dette om du heller ønsker det.

Det IKKE er tillatt å låne bort eller å bruke sitt personlige adgangskort for å slippe inn andre, og heller ikke å bruke egen QR- innlogging til å slippe inn andre, uavhengig om de har et aktivt medlemskap hos oss eller ikke.

Er fysisk adgangskort glemt igjen hjemme, skal QR- kode brukes av hver enkelt besøkende til innsjekk!

Hvis "Dør ikke funnet/ Ugyldig dørkode" kommer opp ved innsjekk med QR- kode:
Da må du gjenta prosessen; Scann QR- koden, trykk på linken som dukker opp, og trykk på "Åpne dør".
Hvis du fortsatt får problemer, ta kontakt med oss.
Hvis du får problemer med innlogging på Min Side:

Får du beskjed om enten feil brukernavn eller passord, kan det skyldes følgende:

1) At du har tastet inn feil telefonnummer, medlemsnummer eller passord ved innlogging.
Prøv å logg inn på nytt. Om det ikke går etter 2-3 forsøk, kan årsaken være:
2) At det er registrert feil eller en annen persons telefonnummer på din bruker i systemet vårt.
Dette kan være for eksempel at en foresatt har et barn som er registrert på denne foresattes telefonnummer.
For at innlogging på Min Side, samt innsjekk med QR- kode skal virke, kan ikke et telefonnummer være
registrert på mer enn èn bruker i systemet vårt.
Hvis du tror dette er årsaken, ta kontakt med oss.
3) At du har glemt passordet ditt som du endret for en tid tilbake.
Du kan bestille et nytt, midlertidig passord på sms eller epost om du ikke får til å logge deg inn.
Trykk deg da inn på "Glemt brukernavn/ passord", og følg instruksjonene der.
Husk at da blir det midlertidige passordet sendt til det telefonnummeret eller den eposten
som er registrert på din bruker i systemet vårt.
 
 
Hvis du får problemer med å bestille nytt passord:
Om du har bestilt et nytt passord, men ikke mottar en sms/ epost med midlertidig passord,
kan det skyldes følgende:
1) At det er lagt inn feil/ gammelt/ en annens telefonnummer eller epost på din bruker i systemet vårt.
Om du har forsøkt, men fortsatt ikke mottar nytt passord på verken epost eller sms, ta kontakt med oss.
2) At du har et familiemedlem som er registrert med samme telefonnummer.
Dette kan være for eksempel at en foresatt har et barn som er registrert på denne foresattes telefonnummer.
For at innlogging på Min Side, samt innsjekk med QR- kode skal virke, kan ikke et telefonnummer være
registrert på mer enn èn bruker i systemet vårt.
Hvis du tror dette er årsaken, ta kontakt med oss.
 
FOR DROP- IN KUNDER:
Er du drop- in kunde, kan du lese om adgang med QR- kode her. 
Følg oss på Facebook og Instagram for å få med deg de siste nyheter og happenings

  • Facebook
  • Instagram
bottom of page